Du trenger ikke å vaske bilen selv. Vi vil at bilene vi selger skal se bra ut, både på bilder og når de blir vist frem til potensielle kjøpere. Derfor har vi dyktige samarbeidspartnere som tar seg av vask og klargjøring. Så du kan være trygg på at bilen din vil se flott ut når den blir solgt gjennom oss.
For å hjelpe deg å holde oversikt over salget av bilen din, har vi utviklet en løsning som kalles "Din side". Her kan du se hvordan salget går og styre prosessen med å selge bilen. Når du blir kunde hos oss, vil du automatisk få tilgang til denne løsningen ved å logge inn på Din side.
Vi pleier å annonsere bilen din innen 1-2 virkedager etter at den er klargjort. Annonsen vil bli publisert på Finn.no og andre relevante kanaler. Vær oppmerksom på at det kan ta litt lengre tid i høytider og ferieperioder.
I Norge tar det vanligvis mellom 30-90 dager å selge en bil til markedspris, avhengig av bilmodell og andre faktorer. Hos oss kan det imidlertid hende at vi selger bilen din raskere enn dette. En av årsakene til dette er at vi gir potensielle kjøpere økt trygghet ved å tilby komplementære tjenester som bilforsikring, finansiering, garanti, frakt og mer. Dette gjør det enklere og tryggere for kjøperne å handle bil. Så selv om det tar tid å selge en bil på det åpne markedet, kan vår tjeneste hjelpe deg å selge bilen din raskere enn om du solgte den selv.
Når vi selger bilen din for deg, kan du ikke selge den samtidig på egen hånd. Dette er fordi vi ikke ønsker å risikere å selge bilen til to forskjellige personer samtidig. I tillegg kan det føre til at prisen på bilen din blir lavere, da det vil være to identiske biler som konkurrerer mot hverandre på markedet. Så hvis du velger å bruke vår tjeneste for å selge bilen din må vi være eneste selger av bilen.
Du kan bruke bilen din mens den er til salgs, bilen har godt av å bli kjørt litt. Men, det er viktig at du rengjør den på nytt før visning og overlevering. Dette vil sikre at bilen ser best mulig ut når potensielle kjøpere ser på den.
Når vi selger bilen din, tar vi 12 990 kr av salgssummen når salget er fullført. Om vi skal ta reklamasjonsansvaret tar vi kun 16 990. Hvis bilen ikke selges, trenger du ikke å betale oss noe (med mindre du ønsker å avslutte salgsprosessen før avtalt tid, da vil et lite bruddgebyr påløpe). Når bilen skal klargjøres for salg, vil klargjøringskostnadene bli dekket direkte til vår samarbeidspartner. Denne kostnaden er vanligvis 1490 kr og inkluderer en grundig rengjøring både innvendig og utvendig av bilen. Hvis bilen trenger ekstra klargjøring som dekkskift, polering eller lignende, vil det påløpe ekstra kostnader for dette. Dette avtales direkte med avdelingen for klargjøring.
Vi selger bilen din så lenge du vil at den skal være til salgs. Hvis du velger å selge bilen selv, har vi en generell avtaletid som du må forholde deg til. Vi kan imidlertid tilpasse avtaletiden etter dine behov hvis du for eksempel venter på en ny bil eller har en bestemt dato du må selge bilen innen.
Vi dekker ikke omregistreringsavgiften i honoraret vårt, fordi prisen på omregistreringen varierer avhengig av bilmodell. Hvis vi skulle inkludert omregistrering i prisen vår, ville vi måtte justere prisen for hver bil individuelt. Derfor er omregistreringsavgiften ikke inkludert i honoraret vårt og blir trukket fra salgssummen. Hvis du vil vite nøyaktig hvor mye omregistreringen vil koste for din bil, kan du sjekke Skatteetatens nettsider for en fullstendig oversikt over avgiftene.
Sammen med deg, blir vi enige om rammene for salget av din bil. Vi har ikke signaturrett for salgsdokumentene for bilen din, så disse må godkjennes av deg. Lettere sagt, nei, vi bestemmer ikke salgsprisen og du er den endelige beslutningstakeren.
Vi tilbyr en salgsløsning både med og uten reklamasjonsansvar. Om du selger uten reklamasjonsansvar trenger du ikke å tenke på reklamasjonsansvaret etter salg, med mindre du har vært uærlig i opplysningene du har gitt i salgsprosessen. Selger du med reklamasjonsansvar vil vi prøve å finne en løsning mellom selger og kjøper. Reklamasjon er et stort og vanskelig tema som kan være vanskelig å forstå. Hvis du vil lære mer om reklamasjon og hva som skjer i slike situasjoner, kan du lese mer om det på Forbrukerrådets nettsider ved å klikke på knappen under.
Hvis du ikke har funnet svaret på spørsmålet ditt her, kan du kontakte oss direkte. Vi er alltid klare til å hjelpe deg på e-post, chat og telefon. Du finner kontaktinformasjonen vår nederst på siden. Ikke nøl med å kontakte oss hvis du trenger mer informasjon eller har andre spørsmål.